Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Starcom tar chef från ATG

Leif Öhlund blir ny strategichef på mediebyrån Starcom.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 07 April 2014, 11:40
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:42

Ämnen i artikeln:

Starcom

Leif Öhlunds formella titel blir Director of Insight & Strategy. Han tillträdde i förra veckan.

De senaste sju åren har Leif Öhlund huserat på ATG, som reklamchef och senast som marknadschef.

Varför går du till Starcom?

– Det sista året har jag funderat ganska mycket kring var branschen är på väg och vem som har en intressant roll i framtiden. Där känner jag att mediebyråerna sitter i en intressant sits, men som de inte riktigt förvaltar, säger Leif Öhlund till Dagens Media.

– Dessutom har jag varit i sju år på ATG, vilket är ganska lång tid ur mitt perspektiv.

Leif Öhlunds uppdrag blir att utveckla Starcoms övergripande strategiska erbjudande, inklusive planning, strategitjänster, insight och research, samt att driva den utveckling vi idag ser, där digitala plattformar verkligen har slagit igenom hos konsumenterna, för mediebyråns kunder.

– För mig finns väldigt mycket energi i att vara med och driva utvecklingen och hjälpa kunderna med den här omställningen.

– All strategi, förståelse och affärer utgår ju från att man förstår vem man ska påverka, vem man vill ska konsumera eller vad man nu vill uppnå. Ska man nå fram så måste man förstå vem mottagaren är, hur mottagaren agerar och tänker. Och har man den förståelsen och kan utveckla sin affär och erbjudande utifrån den insikten då kommer man alltid att vara framgångsrik.

Ämnen i artikeln:

Starcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.