Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Starcom ska göra Eniros reklam

Publicerad: 26 mars 2014, 07:42
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:43

Forsman & Bodenfors har tappat kunden Eniro – som istället ska jobba med Starcom framöver.


Forsman & Bodenfors tappar uppdraget för Eniro. Istället ska företagets reklam produceras av mediebyrån Starcom.

– Det är Starcom som ska hantera det, säger Christer Lundin, tillförordnad presschef på Eniro, till Dagens Media.

Mattias Wedar är chef för produktutveckling och marknadsföring på Eniro.

– Vi försökte tänka lite nytt och la därför ihop all produktutveckling och marknadsföring i samma avdelning. För att göra lite mer modern kommunikation såg vi behovet av att tänka nytt på kreatörssidan och då valde vi Starcom, säger han till Dagens Media.

Forsman & Bodenfors vann Eniros reklambyråpitch i maj 2012, vilket innebär att samarbetet avslutas efter mindre än två år.

Under den här tiden också den nordiska kommunikationsdirektören Annica Elmehagen-Lundquist, som låg bakom pitchen, lämnat Eniro.

Innan Forsman & Bodenfors arbetade Eniro med DDB.

Eniro har fortfarande MEC som mediebyrå.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.