Byråer
Starcom samarbetar med Childhood
Publicerad: 20 november 2017, 09:04
Uppdaterad: 21 november 2017, 08:29
Se den första kampanjfilmen #bryttystnaden här.
Mediebyrån Starcom inleder ett samarbete, med fokus på mediestrategi och medieköp, med barnrättsorganisationen World Childhood Foundation.
– Vi är otroligt stolta och hedrade över vårt samarbete med Childhood. Om vi med hjälp av smarta kommunikations- och medielösningar på något sätt kan bidra i Childhoods oerhört viktiga arbete känns det fantastiskt och angeläget, kommenterar Liv Sandberg, vd Starcom Sverige.
Paula Guillet de Monthoux, generalsekreterare World Childhood Foundation:
– Vi som ideell organisation behöver söka flexibla och innovativa lösningar, och vi sökte en mediebyråpartner som kan matcha de egenskaperna. Vi ser framemot samarbetet och att nå ut med Childhoods budskap ännu bredare.
I slutet av förra veckan rullade Childhood ut den första kampanjen som är framtagen av King och där Starcom är medierådgivare: #bryttystnaden. En kampanj som ska bryta tystnaden kring övergrepp mot barn och även lyfta fram barnens perspektiv i #MeToo-debatten.
Kampanjen syns i print och sociala medier.
Se den första kampanjfilmen #bryttystnaden av King här.
Starcoms arbetsgrupp:
Liv Sandberg – kundansvarig
Julia Bengtsson – ansvarig projektledare
Marcela Rexborg – digital planner
Elin Hessling – digital planner
Åsa Bohlin Cerd – OOH och print Planner
Sara Munoz Ohlin – OOH & Print Planner
Mattias Carlström – broadcast director
Kings arbetsgrupp:
Frank Hollingworth – creative director
Hedvig Bruckner – copywriter
Linnéa Gardefjord – art director
Sunit Mehrotra – account supervisor
Pernilla Berg – account director
Lena Ivarsson – account manager
Niklas Fröberg – filmproduktion
Karolina Henke – fotograf