Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Starcom samarbetar med Childhood

Publicerad: 20 november 2017, 09:04
Uppdaterad: 21 november 2017, 08:29

Se den första kampanjfilmen #bryttystnaden här.


Mediebyrån Starcom inleder ett samarbete, med fokus på mediestrategi och medieköp, med barnrättsorganisationen World Childhood Foundation.

– Vi är otroligt stolta och hedrade över vårt samarbete med Childhood. Om vi med hjälp av smarta kommunikations- och medielösningar på något sätt kan bidra i Childhoods oerhört viktiga arbete känns det fantastiskt och angeläget, kommenterar Liv Sandberg, vd Starcom Sverige.

Paula Guillet de Monthoux, generalsekreterare World Childhood Foundation:

– Vi som ideell organisation behöver söka flexibla och innovativa lösningar, och vi sökte en mediebyråpartner som kan matcha de egenskaperna. Vi ser framemot samarbetet och att nå ut med Childhoods budskap ännu bredare.

I slutet av förra veckan rullade Childhood ut den första kampanjen som är framtagen av King och där Starcom är medierådgivare: #bryttystnaden. En kampanj som ska bryta tystnaden kring övergrepp mot barn och även lyfta fram barnens perspektiv i #MeToo-debatten. 

Kampanjen syns i print och sociala medier.

Se den första kampanjfilmen #bryttystnaden av King här.

Starcoms arbetsgrupp:

Liv Sandberg – kundansvarig

Julia Bengtsson – ansvarig projektledare

Marcela Rexborg – digital planner

Elin Hessling – digital planner

Åsa Bohlin Cerd – OOH och print Planner

Sara Munoz Ohlin – OOH & Print Planner

Mattias Carlström – broadcast director

Kings arbetsgrupp:

Frank Hollingworth – creative director

Hedvig Bruckner – copywriter

Linnéa Gardefjord – art director

Sunit Mehrotra – account supervisor

Pernilla Berg – account director

Lena Ivarsson – account manager

Niklas Fröberg – filmproduktion

Karolina Henke – fotograf

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.