Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Starcom mest nominerad i Festival of media

Publicerad: 14 Mars 2011, 07:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Starcom har störst vinstchans bland svenska byråer i reklamtävlingen Festival of Media.


– Jag är superglad för våra kunders, våra partnerbyråers och Starcom Sveriges nomineringar i Festival of Media. Den tävlingen har på kort tid seglat upp som den internationellt sett viktigaste efter Cannes-festivalen, och vi på Starcom har mycket att försvara från tidigare års tävlingar, säger Johan Sjökvist, vd på Starcom Svergie.

Starcom har totalt fyra nomineringar i tävlingen, varav två går till den uppmärksammade Nationella HIV-rådet-kampanjen Knullträdet, som nominerats i kategorin "Media bravery" och "Media effectiveness".

Dessutom har mediebyrån tagit hem två nomineringar för Norrlands Guld och Marabou.

Andra svenska byråer som nominerats är Mindshare, för en Axe-kampanj, samt IUM, som tävlar med den tidigare rikligt prisade Radiotjänst-kampanjen.

De tre möter konkurrens från byråer från över 50 länder – bland annat har Ryssland och Thailand nomineringar för första gången i tävlingens historia.

På global nivå har OMD och Starcom flest nomineringar.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.