Starcom dominerar Festival of Media

Starcom och IUM försvarar Sveriges färger i mediebyråernas tävling Festival of Media.

Förra året vann Starcom guldet i kategorin Best use of digital landscape för HIV-rådets ”Knullträdet”.

I år har man två nya chanser att vinna guld med kampanjen i den globala mediebyrå-tävlingen Festival of Media. Dessutom knep Starcom ytterligare två nomineringar, för kampanjer för Mio och Björn Borg.

– Vi är glada och stolta över att vi har kunder som sporrar oss att prestera i världsklass. Det är också väldigt roligt att båda våra svenska kontor, Stockholm och Malmö, är nominerade i Festival of Media, den viktigaste internationella tävlingen vid sidan av Cannes Lions, säger Johan Sjökvist, vd på Starcom Sverige.

När byrån vann guld på förra årets gala hade Starcom Sverige ingen representant som kunde ta emot priset.

– Så vi kanske borde åka i år, säger Johan Sjökvist.

Förutom Starcom har IUM och Bizkit/Wisely varsin nominering.

Alla svenska nomineringar:

Best Communications Strategy

F**CK Deluxe, Starcom, Nationella HIV-rådet

Best Experiential Campaign

F**CK Deluxe, Starcom, Nationella HIV-rådet

Dinner arrangement, IUM, Posten

Best Use of Content

Björn loves John, Starcom, Björn Borg

Best use of mobile

The three dimension inspiration campaign, Starcom, Mio

Best Targeted Campaign

Tapping into marketing executives' vanity, Wisely, Wisely

VInnarna avslöjas den 15-17 april i Montreaux, Schweiz.

Alla nomineringar går att ladda ned som pdf, i spalten till höger.

Martin Schori

Publicerad 2012-03-16 07.29Uppdaterad 2015-12-06 14.29

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: