Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Starcom-chef släpper ny bok

Henrik Eriksson, kreativ chef och copywriter på mediebyrån Starcom, släpper nu en uppföljare till sin roman "Kum".

Pär Ullrich


Publicerad: 03 April 2014, 11:36
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:42

Ämnen i artikeln:

Starcom

Dagens Media har pratat med Henrik Eriksson, eller Henrik Tord – som han använder som författarnamn – som berättar om det senaste boksläppet.

– Att boken är släppt känns fantastiskt, det har varit som att sjösätta ett skepp. Hittills har jag inte fått så mycket respons. Igår kom första recensionen, från Smålandsposten, och de tyckte att den nya boken var en värdig uppföljare till den förra, säger han till Dagens Media.

Uppföljaren till "Kum" heter "Lasaros tårar", och är enligt uppgift en mörk historia som utspelar sig i Sverige och Sydostasien, där Henrik Eriksson tidigare tillbringat flera år.

Henrik Eriksson uppger att han haft stor användning av sina erfarenheter från Starcom i sitt författarskap.

– Ja, framförallt när det kommer till storytelling. Jag jobbar ju mycket med innehållsproduktion och skapar tjänster för kunderna och då handlar det mycket om att berätta historier och skapa intressant innehåll.

Finns det några storys från mediebyråbranschen i boken?

– Nja, inte mer än de människor jag har träffat i och med jobbet, olika karaktärer och så.

Ämnen i artikeln:

Starcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.