Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

SSF tar in digitalbyrå

Publicerad: 8 Juli 2015, 06:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:55

UPPDATERAD. Stöldskyddsföreningen gör en total digital upprustning. Till sin hjälp tar man in digitalbyrån Fröjd.


Fröjd Interactive ska tillsammans med SSF ta fram strategiska riktlinjer, koncept, ny digital identitet, design och innehållsstruktur för en ny webbplats och e-handelsplats som ska lanseras i höst.

– Valet av Fröjd känns jättebra, de har en bra balans mellan kreativitet och teknisk kompetens. Vi upplever även att de ligger i framkant inom det digitala vilket är betydelsefullt då SSF har som mål att nå en bredare målgrupp, säger Anna Stark, marknadschef på SSF, i ett pressmeddelande.

Den nya sajten och webbutiken ska rikta sig till både företag och privatpersoner.

– Vår nya webbplats kommer ha stort fokus på användarupplevelsen som ska attrahera en yngre målgrupp såväl som befintlig målgrupp. Det nya konceptet kommer att förstärka vår oberoende säkerhetsrådgivning, varumärkesupplevelse samt öka försäljningen.

Det nya konceptet ska framför allt fokusera på SSF:s styrka – en oberoende säkerhetsrådgivning.

– Det är så här vi vill jobba. Vi har en idé om en första release, men sedan har vi också en strategi framöver. Utmaningen är framför allt att föryngra målgruppen, säger Anna Gullstrand, vd på Fröjd Interactive, till Dagens Media.

Stöldskyddsföreningen jobbar sedan tidigare även med reklambyrån Volt.

LÄS ÄVEN

SFF bjuder in till nyckelfest

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.