Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Sprituppdrag till Bizkit

Publicerad: 14 Mars 2012, 13:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Spritdistributörerna Philipson Söderberg och Bibendum lämnar Adon för Bizkit.


Byrån får nu uppdraget att köpa media åt Philipson Söderberg och Bibendum, som bland annat säljer vinet Drostdy Hof och likören Southern Comfort.

Förra året investerade bolagen, som ägs av Altia, närmare 100 miljoner kronor brutto i svenska medier, enligt Sio Reklammätningar.

– Det känns jättekul, det är en stor kund. Historiskt har de gått mycket i tv men vi ska försöka öka trycket digitalt och hitta på nya smarta idéer, säger Johan Eidmann, vd på Bizkit.

Therese Andersson blir kundansvarig.

Altia är i praktiken gamla Vin & Sprit minus Absolut, som Pernod Ricard valde att behålla innan man sålde resten till Altia.

Mindshare jobbar med Altia Sveriges produkter som ligger utanför Philipsson & Söderberg och Bibendum.

Som Dagens Media tidigare rapporterat har alkoholannonseringen ökat rejält. Under en sexårsperiod har den nästan femdubblats och merparten av pengarna läggs i tv.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.