SPP till Creuna

Creuna får ansvar för försäkringsbolaget SPP:s digitala närvaro i Skandinavien.

Dagens Media kunde redan för två veckor sedan berätta om att SPP valt att inleda ett samarbete med Creuna.

Nu bekräftas uppgifterna i ett pressmeddelande.

– För oss är det viktigt att ha en partner som både har bra affärsförståelse för våra kunders utmaningar och samtidigt kan erbjuda kreativa och tekniska lösningar. Creuna utmärkte sig i sin kombination av hög kompetens inom branding, affärsutveckling och teknologi, säger Pino Roscigno, marknadschef på SPP, i pressmeddelandet.

Dessutom valde försäkringsbolaget nyligen att byta mediebyrå till Starcom.

Och för bara drygt en månad sedan stort det klart att SPP inlett ett samarbete med reklambyrån M&C Saatchi.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2013-09-26 13.13Uppdaterad 2015-12-06 13.33

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: