Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

SPP tar in Starcom

Försäkringsbolaget SPP inleder ett samarbete med mediebyrån Starcom. Avtalet omfattar både Sverige och Norge.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 12 September 2013, 07:35
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:35

Ämnen i artikeln:

StarcomSPPM C Saatchi

För bara en månad sedan stod det klart att SPP valt att byta ut reklambyrån Swe mot M&C Saatchi.

Nu väljer försäkringsbolaget alltså att även byta mediebyrå och inleda ett samarbete med Starcom.

Ett nytt kommunikationskoncept ska tas fram, men exakt vad det ska landa i är ännu inte klart.

– Generellt är pensionskommunikation ganska mycket ”feel good” och framtid. Vi vill istället få människor att engagera sig mer kring nuet, säger Pino Roscigno, marknadschef på SPP, till Dagens Media.

Först nästa år beräknas det bli premiär för det nya konceptet.

Läs mer om försäkringsbolagen i Dagens Media nummer 15 2013.

Ämnen i artikeln:

StarcomSPPM C Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.