Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

SPP tar in Starcom

Publicerad: 12 September 2013, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Försäkringsbolaget SPP inleder ett samarbete med mediebyrån Starcom. Avtalet omfattar både Sverige och Norge.


Ämnen i artikeln:

StarcomSPPM C Saatchi

För bara en månad sedan stod det klart att SPP valt att byta ut reklambyrån Swe mot M&C Saatchi.

Nu väljer försäkringsbolaget alltså att även byta mediebyrå och inleda ett samarbete med Starcom.

Ett nytt kommunikationskoncept ska tas fram, men exakt vad det ska landa i är ännu inte klart.

– Generellt är pensionskommunikation ganska mycket ”feel good” och framtid. Vi vill istället få människor att engagera sig mer kring nuet, säger Pino Roscigno, marknadschef på SPP, till Dagens Media.

Först nästa år beräknas det bli premiär för det nya konceptet.

Läs mer om försäkringsbolagen i Dagens Media nummer 15 2013.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

StarcomSPPM C Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev