Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Spotlight satsar på mat

Publicerad: 10 Mars 2011, 10:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Spotlight PR får in kunderna Twinings och Caj P. Samtidigt stärks byrån med fem nya medarbetare.


Ämnen i artikeln:

Spotlight PR

– Vi växte mycket under de tre första åren, men stod sedan stilla 2009. Under 2010 stöpte vi om bolaget och skapade två team, ett businessteam och ett konsumentteam, för att sedan ta nästa kliv, säger Axel Lagerbielke, grundare och delägare på Spotlight.

Han menar att satsningen nu gett resultat. Byrån växer inom konsumentområdet med kunderna Twinings och Caj P, som båda arbetar inom livsmedelssegmentet.

– Livsmedel är ett otroligt stort och spännande område, där vi har bra och relevant erfarenhet ifrån, säger Axel Lagerbielke.

För att möta tillväxten anställer byrån fem nya konsulter, varav fyra som ska jobba inom konsumentområdet.

Byrån omsatte 19,9 miljoner kronor under 2010, och planerar nu på att växa med 20 procent.

Här är Spotlight PR:s nya medarbetare

Magnus Wallin, från Infomedia.

Jesper Brandt, korrespondent på finska Yle.

Susanna Salomon, Star PR.

Johanna Nytomt, studerat PR i Australien.

Sofia Stjernqvist, från Lewis PR.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Spotlight PR

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.