Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Sportringen tar in reklambyrå

Publicerad: 26 september 2012, 06:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10

Sportkedjan Sportringen har tidigare jobbat inhouse, men nu tar man in en reklambyrå för att ta fram en ny varumärkesplattform.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Sportringen är en kedja bestående av fria fackhandlare som köptes av de nuvarande ägarna för 1,5 år sedan.

Efter en pitch har kedjan nu valt att ta in reklambyrån Ord & Bild.

– Vi vill att konsumenterna ska uppleva oss som en kedja, där är vi inte tillräckligt tydliga idag, säger Thomas Wallhager, vd på Sportringen.

Ord & Bild ska nu hjälpa kedjan att ta fram en ny varumärkesplattform. Ambitionen är också att byrån ska ta fram en ny logotyp som ska implementeras under 2013.

Ytterligare två byråer deltog i pitchen, men Thomas Wallhager vill inte avslöja vilka de är.

– Ord & Bild hade ett arbetssätt som integrerade alla våra medlemmar. Det gör i och för sig processen mer tungrodd, men det gör samtidigt att alla känner sig delaktiga. Det avgjorde valet och sedan är ju alltid personkemin viktig och de hade också andra case som var snarlika vårt.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev