Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Spoons nya kläder

Publicerad: 10 Maj 2010, 09:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Expanderande Spoon Publishing ska profilera sig som en ”content agency”.


Nya uppdrag, bland annat produktionen av ägaren Bonniers gratistidning City samt Clas Ohlsons nya magasin ”Fixa Själv”, har tillåtit Spoon Publishing att växa rejält.

Enligt vd:n Anders Ribba har företaget gått från 25 till 45 anställda under det senaste året.

Nu tar Spoon Publishing nästa kliv och sjösätter en ny profil.

– Vi tycker att de begrepp som finns för att beskriva företag i vår bransch låter akademiska och dåligt speglar den bredd som vår verksamhet har, säger Anders Ribba.

Han syftar bland annat på begreppen ”uppdragspublicister” och ”kundtidningsförlag”.

– I dag är ganska få av våra projekt begränsade till en papperstidning. Vissa uppdrag är bara webb eller bara tv. Men oftast är det en integrerad lösning bestående av alla delar.

Företagets nya devis ”Spoon – it’s a content agency!” ska profilera Spoon som en leverantör av redaktionellt innehåll oavsett kanal.

Som en del i lanseringen har Spoon engagerat en rad Bonnierprofiler, bland andra koncernchefen Jonas Bonnier, för ett event på Bonnier Konsthall där temat är ”framtidens historieberättande”.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.