Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 22 januari 2014, 07:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51
Contentbyrån släpper kortfilm om content marketing.
Ämnen i artikeln:
SpoonDu missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Syftet med den animerade kortfilmen är att besvara reda ut begreppen och förklara vad content marketing är.
– Content marketing är ett ord på allas läppar just nu, men det finns samtidigt en stor osäkerhet kring hur begreppet bör definieras. Den här filmen visar på vår definition, säger Björn Owen Johansson, marknadsansvarig på Spoon, i ett pressmeddelande.
Förra veckan meddelade Berghs School of Communication att de under våren drar igång en content marketing-utbildning. Kursansvarig blir Sofia Lundberg, planner och konceptutvecklare på Spoon.
Lina Skafvenstedt (projektledare och manus)
Johan Windle (animatör)
Justus Hultgren (illustratör)
Simon Andrén
Ämnen i artikeln:
Spoon