Spoon prisas i USA

Content marketingbyrån Spoon har vunnit pris i den amerikanska tävlingen Content Marketing Awards. Bland annat belönades arbetet för Volvo.

I Content Marketing Awards tävlade Spoon med sitt arbete för kunderna Sandvik Coromant och Volvo.

I kategorin Best overall design fick byrån tredje pris med arbetet för Sandvik Coromants Metalworking World iPad Edition.

– Det känns roligt och logiskt, vi gör en internationell tidning och vi vinner pris i en internationell tävling. För att ytterligare understryka vår globala närvaro översätter vi nu vår iPad tidning till fyra språk för att sedan successivt öka till de 19 språk som den tryckta tidningen ges ut i. Vi utvärderar samtidigt nya plattformar för att nå ut på bästa sätt, säger Mats Söderström, marknadskommunikationschef på Sandvik Coromant i ett pressmeddelande. 

Arbetet för Volvo belönades med två hedersomnämnanden för filmen ”Welcome to my cab: Meet the Hollins” i kategorierna Best branding Video samt Best topic-specific video.

– Det är ett fantastiskt facit med tanke på hur få bidrag vi nominerade. Världsklass och nästa år satsar vi igen, säger Hannah Sjöström, på Spoon affärsutveckling i pressmeddelandet.

Helen Preutz

Publicerad 2013-08-08 05.28Uppdaterad 2015-12-06 13.38

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: