Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Spoon prisas för Volvo-kampanj

Spoons kampanj "Volvo Trucks vs Koenigsegg" prisas i Content Marketing Awards.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 23 Juli 2015, 11:39
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:55

Ämnen i artikeln:

SpoonVolvo Lastvagnar

I Spoons film för Volvo Trucks ställs sportbilen Koenigsegg One:1 mot en Volvo FH.

Nu har kampanjen vunnit första pris i kategorin Best overall use of social media i den internationella tävlingen Content Marketing Awards, som är världens största tävling inom content marketing.

Dessutom tog Spoon hem ett första pris i Best annual report för årsredovisningen "The heat is on" för försäkringsbolaget If.

Också Universum vann pris på galan. Employer branding-bolaget, som jobbar tillsammans med contentbyrån King Content, tog hem två guld i kategorierna Best Agency/Client Partnership och Highest Conversion Response from a Content Program.

Ämnen i artikeln:

SpoonVolvo Lastvagnar

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.