Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Spoon går in i marketing automation

Spoon blir delägare i Infunnel och investerar i marketing automation.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 08 Februari 2016, 09:00
Uppdaterad: 08 Februari 2016, 09:00

Ämnen i artikeln:

SpoonContent Marketing

Marketing automation, eller automatiserad marknadsföring, kan definieras som de tekniska plattformar ett företag använder för att omvandla informationen om sina kunder till marknadsföring som är anpassad efter mottagaren.

”Bränslet” i den automatiserade marknadsföringen är content marketing, menar contentbyrån Spoon, som nu inleder ett samarbete med konsultbolaget Infunnel, och går in som delägare i bolaget.

– Tillsammans kan vi nu erbjuda kreativa automatiserade lösningar som stärker vår ambition om att skapa och driva kommunikation på mottagarnas villkor. Vi har upplevt en kraftig tillväxt och efterfrågan under 2015 med flera starka case. Allt pekar på att åren framöver kommer fortsätta i samma riktning, säger Johan Sjöberg, business development & sales, på Infunnel, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

SpoonContent Marketing

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.