Spoon får nytt uppdrag – ska göra personaltidning åt Preem

Preems nya tidning ska ges ut till företagets 1300 anställda. Producerar gör contentbyrån Spoon.

Målet med den nya tidningen är att skapa en gemensam företagskultur samt stärka känslan av samhörighet mellan företagets medarbetare i landet.

– Preem har en mycket bred och komplex verksamhet i en bransch som präglas av stora förändringar. Genom samarbetet med Spoon och en personaltidning vill vi att alla medarbetare ska få en bra insikt och förståelse för våra strategiska satsningar och utmaningar men också en inblick i varandras vardag. Självklart hoppas vi också på kul läsning och spännande reportage från omvärlden, säger Preems kommunikationschef Helene Samuelsson i ett pressmeddelande.

Enligt Spoon är Preems kundtidning bara ett av flera nya uppdrag som contentbyrån har under våren 2014.

Dante Thomsen

Publicerad 2014-01-31 06.21Uppdaterad 2015-12-06 12.49

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: