Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Spendrups i nytt samarbete med Åkestam Holst

Publicerad: 4 December 2015, 08:00
Uppdaterad: 23 November 2016, 10:18

Åkestam Holst ta hand om kommunikationsansvaret för Norrlands Guld och Mariestad.


Ämnen i artikeln:

SpendrupsÅkestam Holst

Nyligen avslutade Spendrups en byråupphandling som Åkestam Holst gick vinnande ur.

Uppdraget omfattar ett övergripande kommunikationsansvar för ölportföljen, där bland annat Norrlands Guld, Mariestad och Brutal Brewing ingår.

Det nya samarbetet påbörjas omgående och omfattar flera discipliner. Och detta sker i samband med att Stefan Santos blir ny marknadschef för öl på Spendrups och tillträder den 1 februari 2016.

Han eftertäder Henrik Åström som går till Max Hamburgerrestauranger.

– Det är med stor glädje och entusiasm vi inleder det nya samarbetet. Åkestam Holst har ett kommunikationsperspektiv som vi delar och tror på. De påvisade både strategisk och kreativ höjd med god förmåga att integrera den kommersiella spelplanen som en del av medielandskapet. Därför valde vi dem, säger Stefan Santos, tillträdande marknadschef för öl, Spendrups, i ett pressmeddelande.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SpendrupsÅkestam Holst

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.