Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

SOS Barnbyar – DDB:s nya kund

Publicerad: 24 September 2014, 11:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:27

Organisationen lämnar Åkestam Holst – istället får DDB Stockholm huvudansvar för kampanjerna.


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

SOS Barnbyar och DDB Stockholm inleder ett samarbete där DDB får huvudansvar för hjälporganisationens varumärkes- och kommunikationsstrategier samt kampanjer, skriver SOS Barnbyar i ett pressmeddelande.

- Under arbetet med att hitta en ny byrå fastnade vi för DDB. Vi bedömde att energin, kreativiteten och personkemin fanns där, säger Elisabet Stahlenius, kommunikationschef för SOS Barnbyar, i pressmeddelandet.

Åkestam Holst har haft uppdraget, som görs pro bono, de senaste fyra åren.

Pelle Josephson, kundansvarig på DDB Stockholm.

- Vi tycker det ska bli väldigt roligt och intressant att jobba med SOS Barnbyar och deras andra samarbetspartners. Det blev tydligt direkt när vi träffades att organisationen styrs av väldigt professionella och drivna personer som har ovanligt djup kunskap om sin verksamhet. Vi kommer lära oss av samarbetet, samtidigt som vi kommer bidra med vår kunskap och vårt engagemang, säger han i pressmeddelandet.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.