Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Sony på byråjakt

Publicerad: 4 Augusti 2009, 11:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

600 miljoner på spel när Sony ser över reklambyråsamarbetet i hela Europa.


Enligt brittiska Brand Republic är pitchen värd 50 miljoner pund, eller cirka 600 miljoner kronor.

Fallon i London, som bland annat ligger bakom de uppmärksammade filmerna för Bravia, kan tappa uppdraget som de haft i sex år, skriver Brand Republic.

En talesman för Sony beskriver samarbetet med Fallon som mycket framgångsrikt men säger också att medielandskapet förändrats drastiskt och att lågkonjunkturen gör att alla företag tvingas se över sina kostnader. De två faktorerna har lett till att man går ut i pitch, skriver Brand Republic.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.