Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Somersby går till M&C Saatchi

Publicerad: 17 Mars 2015, 05:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

Carlsbergs varumärke Somersby är ny kund hos reklambyrån M&C Saatchi, som ska marknadsföra cidern i Sverige.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergM C Saatchi

Reklambyrån M&C Saatchi får Somersby som kund. Byrån har sedan tidigare ett nära samarbete med Carlsberg Sverige som äger Somersby.

– Vi gläder oss över det ökade förtroendet. Somersby är ett spännande premiumvarumärke som vi verkligen ser fram emot att sätta igång att jobba med. Som alltid kommer vi att sträva efter att skapa enkel kommunikation som sticker ut, säger Johan Holmström, projektledare på M&C Saatchi, till Dagens Media och fortsätter:

– Det är en tuff konkurrens och högt tempo i kategorin, vilket gör utmaningen ännu mer intressant och kul.

M&C Saatchi ska jobba med Somersby på den svenska marknaden. Varumärkets globala byrå är RBLM.

– Ledstjärnan i samarbetet kommer vara byråns enkla filosofi, brutal enkelhet, som handlar om att enkla idéer fastnar snabbare och stannar kvar längre i medvetandet. Som alltid är vår ambition att bidra till en dramatisk och positiv mätbar förändring, säger Johan Holmström.

Andra av M&C Saatchis kunder är Hemköp, SvD och Norwegian.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

CarlsbergM C Saatchi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.