Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Some Guys växer med nya kunder

Publicerad: 18 januari 2013, 05:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

Den digitala kommunikationsbyrån Some Guys Digital har fått in tre nya kunder och förväntar sig en tillväxt på uppåt 30 procent under 2013.


Den digitala kommunikationsbyrån Some Guys Digital grundades 2006 av Daniel Sjöblom och Tobias Löfgren.

Den Stockholmsbaserade byrån jobbar sedan tidigare med bland annat Casino Cosmopol och Mathem, men har under senhösten fått in tre nya kunder.

För Pensionärernas Riksorganisation, PRO, ska Some Guys bland annat bygga en helt ny sajt och se över organisationens övriga kanaler.

– Vi hjälper dem med hela deras digitala närvaro helt enkelt. Vi ska förstärka varumärket och hjälpa med att hitta nya medlemmar, säger Daniel Sjöblom till dagensmedia.se.

Some Guys Digital har dessutom fått in både Probike, som representerar varumärken som Harley-Davidsson och Vespa, och husvagnsjätten Soliferpolar som kunder.

– Med Soliferpolar jobbar vi med att utveckla deras digitala plattformar och att tydliggöra deras identitet och positionering. För Probike utvecklar vi den digitala identiteten och försäljningen genom att i ett första steg lansera webbplatser för samtliga varumärken som de har, säger Daniel Sjöblom.

De ny kunderna innebär också att byråns arbetsstyrka, som just nu ligger på 15 personer, kommer att utökas.

– Vi medverkar just nu i ett par större pitcher och dessutom söker vi nya medarbetare för de uppdrag vi har fått in. Vi räknar med en tillväxt på 30 procent under året, säger Daniel Sjöblom.

Vad innebär de här nya kunderna för er som byrå?

– Det innebär dels ett skönt bevis på att det erbjudande som vi definierade när vi startade byrån fungerar och dels att vi kan förstärka med flera nya medarbetare.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.