Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

SLL:s jätteupphandling är klar

Publicerad: 10 November 2015, 09:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

Här är byråerna som vinner Stockholms läns landstings stora upphandling inom kommunikationstjänster.


För ett år sedan kunde Dagens Media avslöja att Stockholms läns landsting gick ut i en byråupphandling värd upp emot 70 miljoner kronor. Upphandlingen gällde elva områden inom kommunikationstjänster som bland annat rörde medieköp, reklam och pr.

Anledningen var att de ramavtal som SLL hade gick ut, men även att landstinget ville höja sin egen ambitionsnivå gällande kommunikationen.

– De närmaste fem åren kommer landstinget att både bygga ut kollektivtrafiken och vården. Vi bygger bland annat nio nya tunnelbanestationer och ett nytt sjukhus och det gör att vi kommer ha stora kommunikationsbehov, sa SLL:s kommunikationsdirektör Katarina Winell till Dagens Media.

Nu är byråupphandlingen klar, skriver Resumé, med undantag för fotografer, mediebevakning- och analys samt bemanning kommunikationstjänster.

Guller Grupp rankas som etta i två kategorier: "strategisk kommunikationsrådgivning" tillsammans med Quattroporte Konsult och JKL, och "pr-tjänster" med JKL och Intellecta Coporate.

På reklambyråsidan är det Garbergs som får första tjing på att lämna anbud vid avrop, och rankas etta i kategorin "Kreativ kommunikationsbyrå", följt av Lowe Brindfors och Saatchi & Saatchi.

När det gäller "Strategisk varumärkesrådgivning och design" står Ace som etta, följt av Essen International och Neumeister Strategic Design.

Fidelity Stockholm rankas först i kategorin "Grafisk originalproduktion", därefter kommer Smak Design och Lowe Brindfors.

I kategorin "Mediebyråtjänster" står PHD Sweden som etta och Nowa Kommunikation därefter.

Knowit AB rankar etta i kategorin "Digitala kommunikationsplattformar", följt av HiQ International, Creuna, Sogeti Sverige och NewRelations of Scandinavia / Apegroup.

När det gäller "Mångkulturell kommunikation" står Kapi som etta, följt av Nowa Kommunikation.

I kategorin "Möten och evengemang" rankar Nine Yards som etta, därefter United media Group Nordic och Onemotion Integrated Marketing Communication.

Arkena står etta i kategorin "Strömmande och interaktiv media", följt av Populate.

Samtliga avtal gäller för två år med chans till förlängning på ytterligare två år.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.