Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Skånemejerier: ”Supertråkigt”

Publicerad: 22 Augusti 2013, 07:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Skånemejerier avslutade samarbetet med nyligen konkursade reklambyrån Adamsson Appelfeldt redan i våras.


Ämnen i artikeln:

The Fan ClubSkånemejerier

Dagens Media kunde tidigare i dag berätta, enligt nyhetstjänsten Rapidus, att Malmöbyrån Adamsson Appelfeldt begärts i konkurs.

På kundlistan fanns bland annat Svenska Fotbollförbundet och Skånemejerier.

Samarbetet med Skånemejerier avslutades dock redan i våras.

– Jag är inte helt säker, men det var någon gång i våras en av våra produktchefer hade ett avslutande projekt med dem, säger Stina Tjebbes, chef för varumärkeskommunikation på Skånemejerier.

– Även om vi inte jobbar med dem längre så tycker jag att det är supertråkigt att Adamsson Appelfeldt går i konkurs. Det är ju folk som vi känner.

Skånemejerier jobbar i dag med flera olika reklambyråer, däribland Lite Attention, The Fan Club och Wonderleap & Eight.

Rättelse: Tidigare stod här att varumärket Proviva ägs av Skånemejerier. Det ägs av Danone.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

The Fan ClubSkånemejerier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.