Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Skandiamäklarna väljer Starcom

Publicerad: 5 November 2010, 08:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Mediebyrån Starcom får uppdrag av mäklare.


Ämnen i artikeln:

StarcomSkandiamäklarna

– För oss är det viktigt att mediebyrån är kreativ och kan se nya lösningar och format som inte nödvändigtvis är gängse i branschen. Det är även viktigt att kunna samarbeta med andra kommunikationsbyråer som till exempel reklam, webb- och pr-byrå. Vi tycker att Starcom representerar det vi sökte hos en mediebyrå, säger marknadschefen Andreas Mühlich i ett pressmeddelande.

I uppdraget ingår strategisk medierådgivning samt även planering och köp på nationell basis.

Skandiamäklarna investerade 65 miljoner bruttokronor i medier mellan januari och augusti i år, enligt Sifo Reklammätningar.

Sedan årsskiftet 2008/2009 jobbar Skandiamäklarna med reklambyrån Le Bureau. Man har tidigare inte haft ett fast mediebyråsamarbete.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

StarcomSkandiamäklarna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.