Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Skandia nystartar med storkampanj

Publicerad: 4 Maj 2012, 06:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:23

För en månad sedan blev Skandia helt ägt av sina kunder. Nu går företaget ut i sin största kampanj på många år för att bygga sitt varumärke.


Ämnen i artikeln:

SkandiaAcne Advertising

Skandias reklamfilm, som är gjord av Acne Advertising, är ett ställningstagande mot kortsiktighet och för långsiktighet, både i samhället och i den privata ekonomin.

– Skandia har funnits i 150 år men för en månad sedan köpte vi loss hela Skandia i Norden och blev helt kundägt. Vi har jobbat hårt för att komma ut så snabbt som möjligt på marknaden för att berätta om det, säger Jonas Collet, presschef på Skandia.

Kampanjen som drar igång på måndag, den 7 maj, är den största som Skandia sjösätter på många år. Samtidigt står företaget också inför en expansion där antalet rådgivningskontor ska öka med 20 procent.

– Jag tror att vi har bra förutsättningar att vara offensiva. Trots att vår huvudmålgrupp är redan existerande kunder, och de är 2 miljoner i idag, så ser vi att vi kan hjälpa dem mer än vad vi gör i dag, få dem att upptäcka nya delar av Skandia.

Kampanjen kommer att gå i TV4:s kanaler under en treveckorsperiod, med start på måndag men också i Svenska Dagbladet och Dagens Industri under två veckor och som utomhusreklam under en vecka, kompletterat med egna kanaler och pr.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/uLaALBZbLIs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupper:

Skandia

Projektledare: Tina Odgaard

Digital projektledning: Anja Stenberg

Marknadschef: Malin Pellborn

Reklambyrå: Acne Advertising

Projektledare: Andreas Engstrand

Produktionsledare: Malin Czernik

Copywriter: Christian Karlsson

Art Director: Tommy Carlsson

Creative Director: Adam Springfeldt

Mediabyrå: IUM

Rådgivare/Strateg: Beatrice Feuk Dahlström

Operativ projektledare: Michael Jansson

Research: Bodil Grapendal

Print-specialist: Jimmy Öster

TV/Radio-specialist: Johanna Ahlström

Digital planerare: Tove Bergmar Jonsson

Filmproduktionsbolag: Bacon

Director: Adam Hashemi

Director of Photography: Lasse Frank

Producer: Mette Jermiin

Production manager: Ditte Odgaard

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

SkandiaAcne Advertising

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.