Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Sjunde gången gillt för Åkestam

För sjunde gången vinner reklambyrån Åkestam Holst utmärkelsen Årets Byrå.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 19 Februari 2014, 08:03
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:47

Ämnen i artikeln:

Årets ByråÅkestam Holst

Åkestam Holst har i och med gårdagens vinst – i kategorin för reklambyråer med en omsättning över 50 miljoner kronor – utsetts till Årets Byrå sju gånger sedan 2004.

– Det är alltid jämnt i toppen, men det är extra kul att vi varit på pallen varje år utom ett sedan mätningen startade, säger Göran Åkestam till Dagens Media.

Enligt honom är Årets Byrå en speciell tävling eftersom den bygger på en undersökning som belyser samtliga områden som en byrå jobbar med.

– I somras var vi bästa svenska byrå i Cannes så kreativt har vi en stabil ranking, men här mäts ju allt i vardagen, vilket gör utmärkelsen speciell.

– Längdåkarna i OS är noga med att påpeka att det är hela laget, från vallarna till tränarna och åkarna, som ligger bakom framgången – det är lite samma sak för oss tycker jag.

Hur har ni lyckats hålla så hög nivå i flera år?

– Vi tar den här mätningen på stort allvar och läser rapporten noga. Märker vi att vi faller på någon detalj något år så jobbar vi på den, det kan vara allt från ekonomisk uppföljning till proaktivitet. Dessutom är vi väldigt flitiga och alla anstränger sig.

Ämnen i artikeln:

Årets ByråÅkestam Holst

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.