Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Sjunde gången gillt för Åkestam

Publicerad: 19 Februari 2014, 08:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:47

För sjunde gången vinner reklambyrån Åkestam Holst utmärkelsen Årets Byrå.


Ämnen i artikeln:

Årets ByråÅkestam Holst

Åkestam Holst har i och med gårdagens vinst – i kategorin för reklambyråer med en omsättning över 50 miljoner kronor – utsetts till Årets Byrå sju gånger sedan 2004.

– Det är alltid jämnt i toppen, men det är extra kul att vi varit på pallen varje år utom ett sedan mätningen startade, säger Göran Åkestam till Dagens Media.

Enligt honom är Årets Byrå en speciell tävling eftersom den bygger på en undersökning som belyser samtliga områden som en byrå jobbar med.

– I somras var vi bästa svenska byrå i Cannes så kreativt har vi en stabil ranking, men här mäts ju allt i vardagen, vilket gör utmärkelsen speciell.

– Längdåkarna i OS är noga med att påpeka att det är hela laget, från vallarna till tränarna och åkarna, som ligger bakom framgången – det är lite samma sak för oss tycker jag.

Hur har ni lyckats hålla så hög nivå i flera år?

– Vi tar den här mätningen på stort allvar och läser rapporten noga. Märker vi att vi faller på någon detalj något år så jobbar vi på den, det kan vara allt från ekonomisk uppföljning till proaktivitet. Dessutom är vi väldigt flitiga och alla anstränger sig.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Årets ByråÅkestam Holst

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev