Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Sju Cliovinster till Sverige

Publicerad: 3 Maj 2013, 10:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Två silver och ett guld – det kammade kommunikationsbyrån Prime hem i PR-kategorin vid reklamtävlingen Clio Awards.


Ämnen i artikeln:

PrimeTBWAClio Awards

De två silverpriserna fick Prime för bidraget ”Rörmokare utan gränser” som gjordes åt VVS-installationskedjan Comfort samt kampanjen ”The Node Pole” som byrån tagit fram åt Luleå Näringsliv. Bronset tilldelades samtidigt byrån för kampanjen ”Laws of Nurture”, som tagits fram åt arbetsgivarföreningen KFO.

– Vi blev mer glada än förvånade. Det är roligt och viktigt att göra bra projekt inom komplexa områden som hållbarhet och internkommunikation, säger Primes kreative chef Tom Beckman som upplevde konkurrensen från andra byråer som "väldigt hård".

Andra svenska pristagare är reklambyråerna Åkestam Holst som fick ett brons för bidraget "CataCombo Sound System" för Pause Ljud & Bild samt TBWA som fick två brons, ett i PR och ett i "Content and Contact" för " The Ice Record Project" åt Shout Out Louds.

DDB Stockholm belönades med ett silver för "Bug Run" för Volkswagen samt ett brons för "Who cares?" för Försvarsmakten.

CLIO Awards är en av världens mest erkända tävlingar inom reklam, design, interaktivt och pr. Vinnarna koras på en gala i New York den 15 maj.

Här finns hela vinnarlistan: http://www.clioawards.com/catalog/2013/public_relations/

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

PrimeTBWAClio Awards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev