"Självklart för oss som kreativ reklambyrå att besöka Almedalen"

2018-07-01 08:00  

ALMEDALEN 2018. Reklambyrån Garbergs besöker Almedalen för tredje året i rad. Vice vd Mehrnaz Bejne förklarar varför och ger sina bästa tips inför veckan.

Reklambyrån Garbergs kommer vara på plats i Almedalen för tredje året i rad. Mehrnaz Bejne besöker politikerveckan för andra gången i år i rollen som vice vd för Garbergs, tidigare har hon besökt veckan i egenskap av privatperson fem gånger.

Varför besöker du som vice vd för en reklambyrå veckan?

– Garbergs tror på kreativitet som den drivande kraften för samhällsutveckling. Därför känns det självklart för oss som en kreativ reklambyrå att vara på ett så pass centralt forum för samhällsfrågor, där alla olika perspektiv finns representerade.

Vad tänker du att en närvaro i Almedalen kan ge för en reklambyrå generellt?

– Jag tror att vi kan bidra med ett lite annat, mer kreativt perspektiv till samhällsdebatten än andra mer vanligt förekommande branscher på plats. Vi är stolta över att för fjärde året i rad närvara under politikerveckan, som genom åren resulterat i många positiva möten och samtal.

Vad har du för tips till den som besöker Almedalen i år?

– Förra året hade jag fullt fokus på att hänga i det hus vi hyrt i Visby, där vi höll seminarium och workshops med inbjudna experter och föreläsare. Så jag har faktiskt ingen riktig koll på vad som händer i övrigt. Mitt tips är därför att komma till oss.

Vad missar du inte i år?

– Jag kommer inte missa vår programpunkt som i år står ut lite från de övriga. Men givetvis eftersom det är valår så är det extra viktigt att sätta sig in i valfrågorna för de olika partierna. Det är viktigt att absolut inte missa att rösta i september.

Vilka är årets stora snackisar?

– Eftersom vi inte kan få nog av kreativitet tror jag att årets snackis kommer vara alla de som lyckas göra det ogjorda gjort. Det är vårt måtto, som vi hoppas att fler inspireras av.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt