Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Silver och brons till ”Wow! No cow!”

Publicerad: 24 juni 2015, 18:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:56

Forsman & Bodenfors visuella identitet för Oatly vinner både silver och brons i Design.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsForsman Bodenfors

Forsman & Bodenfors hade fem av Sveriges sex nomineringar inför prisutdelningen i Design. Utdelningen landade alltså på ett silver och ett brons. Båda för den visuella identiteten med namnet ”Wow! No cow!” för Oatly.

Projektet var en total omgörning av designen för Oatlys produkter. Forsman & Bodenfors lösning landade i att behandla förpackningarna som Oatlys främsta mediekanal.

Designen har tidigare vunnit ett guld och tre silver i Guldägget och belönats med ett brons i Eurobest.

Grand Prix i Design går till Grey London med "Lifepaint" för Volvo UK.

Kolla in samtliga vinnare i dokumentet här uppe till höger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev