Silver för Åkestam Holst i Entertainment

2018-06-20 21:30  

CANNES LIONS 2018. Åkestam Holst plockar hem ytterligare lejon under Cannes Lions.

Ikea-kampanjen "Irresistibly pointless trueview ads" prisas med ett silver i kategorin Entertainment.

Kampanjen är en blinkning till de ibland störande annonserna som poppar upp innan ett Youtube-klipp och visar bland annat en tonåring som står och diskar i över fyra minuter och ett fem minuter långt klipp på då folk bryter arm i en bar.

Under onsdagens prisutdelning prisades även den copytunga annonsen "Don't slip away" med ett silver.

Tidigare i veckan har byrån prisats med två guldlejon för Ikeakampanjen "Pee ad" och ett guldlejon för "Voice of change" för Europride 2018.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt