Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Silver för Åkestam Holst i Entertainment

Publicerad: 20 Juni 2018, 19:30
Uppdaterad: 21 Juni 2018, 08:18

CANNES LIONS 2018. Åkestam Holst plockar hem ytterligare lejon under Cannes Lions.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstIkea

Ikea-kampanjen "Irresistibly pointless trueview ads" prisas med ett silver i kategorin Entertainment.

Kampanjen är en blinkning till de ibland störande annonserna som poppar upp innan ett Youtube-klipp och visar bland annat en tonåring som står och diskar i över fyra minuter och ett fem minuter långt klipp på då folk bryter arm i en bar.

 

Under onsdagens prisutdelning prisades även den copytunga annonsen "Don't slip away" med ett silver.

Tidigare i veckan har byrån prisats med två guldlejon för Ikeakampanjen "Pee ad" och ett guldlejon för "Voice of change" för Europride 2018.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstIkea

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev