Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Siba bryter med Carat

Publicerad: 19 Mars 2012, 10:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

UPPDATERAD. Siba, som köpte reklamutrymme för 170 miljoner kronor brutto förra året, har valt MEC som ny mediebyrå.


Siba har under flera år arbetat med Carat, men i höstas valde elektronikkedjan att gå ut i en pitch. Målet var att hitta en nya mediebyrå.

– Vi har jobbat med samma mediebyrå i många år. Då och då är det bra att se över sådant, därför gick vi ut i en upphandling, säger Nora Ay, informationschef på Siba.

Valet föll på MEC.

– Det visade sig att det var bra att få in lite fler influenser. Men inget ont om Carat, vi har haft ett jättebra samarbete med dem.

Hur länge arbetade ni med Carat?

– Det är väldigt många år. Har ingen exakt siffra, men det troligen mer än 15 år. 

Kommer ni öka eller minska medieköpen i år?

– På grund av konkurrensskäl kan jag tyvärr inte svara på det.

Daniel Collin är vd på MEC:

– Det ska bli väldigt kul att jobba med Siba. Det är en stor medieinvestering som vi har att hantera. Det här blir absolut en av våra största kunder.

Sibas omskrivna – och ibland hårt kritiserade – reklammanér "Fabians värld" har tagits fram av Valentin & Byhr.

Några planer på att byra reklambyrå finns enligt Nora Ay däremot inte i dagsläget.

Enligt siffror från Sifo Reklammätningar köpte Siba medieutrymme för 170 miljoner kronor brutto under 2011.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.