Gå direkt till textinnehållet

SHL väljer Hearts & Science

Nystartade mediebyrån Hearts & Science vinner uppdraget för SHL.

Dagens Media har tidigar berättat om att Omnicom startat upp byrån Hearts & Science i Sverige.

Nu står det klart att Svenska Hockeyligan (SHL) efter en upphandling valt Hearts & Science som sin nya byrå.

– Vi har höga mål med vår verksamhet och det innefattar givetvis våra digitala plattformar där vi vill att upplevelsen ska vara av högsta klass. Hearts & Science har visat en stor förståelse för våra utmaningar i kombination med en tydlig plan för hur vi ska jobba och strukturera arbetet kring våra egna kanaler, likväl hur vi strategiskt ska arbeta med extern media, säger Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, i ett pressmeddelande.

Björn Lindgren, operativ chef för Hearts & Science:

– Få aktörer på marknaden har tillgång till den typen av underhållande content som SHL har. Att få möjligheten att arbeta strategiskt med det innehållet, samt strukturera upp den digitala närvaron över samtliga plattformar är en inspirerande utmaning. Det övergripande målet är att öka attraktionskraften kring svensk hockey vilket gör detta till lite av ett drömuppdrag, säger Björn Lindgren, COO Hearts & Science.

Mediebyrån Hearts & Science grundades 2016 i USA. Lanseringen på den svenska marknaden är ett steg i ledet att expandera i Europa.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-03-15 08.13Uppdaterad 2018-03-15 08.13

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: