Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

SF Media väljer Wiley

Reklambyrån Wiley & Partners ska hjälpa SF Media att nå ut till reklamköpare och mediebyråer.

Martin Schori


Publicerad: 21 Januari 2011, 05:49
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:24

Ämnen i artikeln:

SF Media

– SF Media har en strategisk plattform som ska lyfta fram biomediets fördelar, men de har kanske inte lyckats förklara det tillräckligt bra för branschen. Det ska vi hjälpa dem med, säger Robert Brink, vd på Wiley & Partner.

Att krossa förutfattade meningar om vilka som går på bio och hur mycket en biokontakt verkligen är värd, kan vara två exempel på vad byrån ska försöka förklara, enligt Robert Brink.

Carolin Högmyr, marknadschef på SF Media, motiverar valet av reklambyrå i ett pressmeddelande:

– Wiley & Partners visade prov på inte bara en grundlig förståelse för vår produkt och vår utmaning utan också förståelse för vikten att förankra internt.

Bioreklamen ökade, enligt Mediebyråbarometern, med 27 procent under 2010, jämfört med 18 procent för marknaden i stort.

Wiley & Partners har ett liknande uppdrag för Metros och Schibsteds annonspaket D2D, där målgruppen till stor del är mediebyråer. Andra kunder är GB och Texas Longhorn. Byrån har i dag, nio månader efter starten, nio anställda.

– Vi är nog tio-tolv om ett par månader, säger Robert Brink.

Är ni lönsamma då?

– Vi är lönsamma på månadsbasis sedan oktober, men på helåret gör vi en förlust, vilket är enligt plan.

Ämnen i artikeln:

SF Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.