Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Sexanspelningar gick hem

I dagens DN Reklamcupmatch segrade Le Bureau med sin annons för Smittskyddsinstitutet.

Helen Preutz


Publicerad: 08 Juli 2013, 12:14
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:40

Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenValentin ByhrLe Bureau

Sommarhälsningen från Smittskyddsinstitutet och Le Bureau gick hem hos DN Reklamcupens jury.

Totalt röstade sex av de åtta jurymedlemmarna på Le Bureaus bidrag medan folkets röst gick till dock till Valentin & Byhr. Slutresultatet blev därmed 6-3 till segraren.

Så här säger jurymedlemmen Markus Lindsjö på The Fan Club om det vinnande bidraget:

– Sexanspelningar i reklam är i regel våldsamt tröttsamt. Så när det dyker upp en som faktiskt är relevant blir det lite kul.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.