Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Sex vinstchanser i Design

Publicerad: 23 juni 2015, 06:44
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57

Forsman & Bodenfors dominerar kategorin med sin design för Oatly.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Totalt har Sverige sex nomineringar i kategorin Design. Flest – fem stycken – har Forsman & Bodenfors.

Tre av nomineringarna är för designen av Oatlys produkter under namnet "Wow! No cow! och två är för kampanjen "800 namn" för FN:s livsmedelsprogram med Zlatan Ibrahimovic.

Stockholm Design Lab har också chans till vinst för tidningen D&A Issue 22 för fönstertillverkaren Velux.

Totalt är 240 bidrag nominerade i kategorin.

Förra året hade Sverige nio nomineringar i Design vilket ledde till tre vinster, varav ett guld för Ingo och deras kampanj "Dill".

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev