Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Sex svenska byråer prisade i Sabre Awards

Publicerad: 19 Maj 2011, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:58

Årets upplaga av Sabre Awards överträffade fjolårets för de svenska byråerna. Totalt kammade de svenska byråerna hem sex priser, två mer än förra året.


Ämnen i artikeln:

PrimeCare of Haus

Bäst gick det för Prime som med kunden Electrolux vann i kategorierna ”Multi country programme” och ”Engaging society cause related marketing”. Kampanjerna Prime vann med var ”Music that sucks” och ”Vac from the sea”.

Gyro HSR vann i kategorin ”Integrated Marketing” med Bordellen i Almedalen, som de gjorde för Järfälla tjejjour, som numer heter 1000 Möjligheter.

Västeråsbyrån Care of Haus vann tillsammans med Rewir i kategorin ”Public service announcement” för kategorin ”There will be blood” för Blodcentralen i Stockholm.

I den nordiska kategorin vann JKL/MSL Stockholm för kampanjen ”The Job Roast” för Svenskt Näringsliv.

I kategorin Technology Hardware vann Dahlheim & Sjöqvist med kampanjen HP Summer Camp för kunden HP.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

PrimeCare of Haus

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.