Semper väljer IUM

Livsmedelsproducenten Semper ska växla upp medieinvesteringarna.

Semper, som mest är känt för företagets barnmat, låter IUM få ansvar för medieköpen och medierådgivningen i Norden.

– Då vi ökar våra medieinvesteringar betydligt under 2015 och fokuserar även på marknader utanför Sverige behövde vi en partner som kunde hjälpa oss med en nordisk medieplan. Vi fick tips om IUM och har upplevt en väldigt hög servicekänsla från deras sida från första kontakten, säger Anna Hellström, marknadschef på Semper.

De som ska jobba med Semper på IUM är:

• Beatrice Feuk Dahlström – Strateg och Head of client service

• Pia Bellander – account director

• Frida Åhman – online video & broadcast

• Tyra Fridén – online display & print

• Kira Mattila – programmatic

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2015-01-23 07.37Uppdaterad 2015-12-06 12.15

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: