Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Selecta väljer Chiffer

Publicerad: 23 Juli 2018, 10:35
Uppdaterad: 23 Juli 2018, 10:39

Selecta går till kommunikationsbyrån Chiffer.

Selecta växlar upp i satsningen på innehållsmarknadsföring i digitala kanaler, och väljer contentbyrån Chiffer som samarbetspartner.


Ämnen i artikeln:

Chiffer

Chiffer och Selecta, som specialiserar sig på försäljning av mat och kaffe i varuautomater, har under våren inlett ett samarbete med contentbyrån Chiffer, för att fokus förstärka företagets kommunikation och närvaro i digitala kanaler.

Maria Wimnell är Digital chef på Selecta Sverige:

– Vi vill berätta vår historia om hur vi både kan göra gott för medarbetaren med en fika på arbetsplatsen och även hur vi bidrar till att hjälpa människor i kaffeodlande länder. Det finns så mycket kunskap, initiativ och kompetens inom bolaget som vi vill dela med oss av, kommenterar hon.

Chiffer uppskattar särskilt att få jobba med ett företag som både brinner för sina kunder och jobbar tydligt med både hållbarhet och socialt ansvar.

– Selecta är ett starkt varumärke som befinner sig i en spännande fas. Det ska bli roligt att få hjälpa dem att nå ut med sin kunskap om kaffe, berätta mer om deras hållbarhetsarbete och deras sociala ansvarstagande med integration och hur de hjälper till på plats i kaffeproducerande länder som Rwanda. Sen gör det ju inget att vi älskar kaffe här på Chiffer, kommenterar Andreas Björkman, projektledare på Chiffer.

Maria Wimnell:

Vi valde Chiffer då de har kompetensen att producera innehåll för alla kanaler och i alla format så̊ att det når rätt målgrupp på rätt sätt. Vi stämmer löpande av material och innehåll, uppföljning och optimering vilket skapar ett riktigt bra samarbete.

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Chiffer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.