Scream vinner Resurs Bank

Resurs Bank börjar jobba med Scream Skåne i sitt första mediebyråsamarbete.

Efter en utvärdering av olika mediebyråer har Resurs Bank har valt att arbeta med Scream Skåne för att öka företagets marknadskommunikation och göra bankens varumärke allt mer synligt.

– Vi valde Scream därför att vi snabbt kände förtroende för dem, deras tidigare framgångar och deras kundreferenser. Sedan tyckte vi om människorna, säger Olof Engvall, presschef på Resurs Bank, till dagensmedia.se.

Scream Skåne blir Resurs Banks första mediebyrå. Enligt Olof Engvall började Resurs Bank leta mediebyrå efter att banken inlett sin hittills största satsning på marknadskommunikation – sitt vädersponsorskap i TV4.

– Sedan en tid tillbaks har vi känt att vi ska ta det här steget för att komma rätt i marknadskommunikationen. VI har haft en låg volym tidigare i vår resa som nischbank. De senaste åren har vi börjat köpa mer extern kommunikation än tidigare. Vi har varit duktiga på att köpa medier men det är ett komplext landskap och inte alltid lätt att hänga med i svängarna, säger han.

Publicerad 2012-11-15 09.57Uppdaterad 2015-12-06 14.04

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: