Scream startar b2b-byrå – förre DI-chefen Erik Lennmark blir vd

Mediebyrån Scream startar bolaget Scream B2B. Erik Lennmark blir vd och delägare för bolaget.

Erik Lennmark, som nyligen slutade som annonsdirektör på Dagens Industri, går till mediebyrån Scream. Han blir delägare och vd för det nystartade bolaget Scream B2B – en renodlad b2b-byrå med inriktning på strategisk kommunikationsrådgivning.

– Vi såg att det fanns ett tomrum och ett stort behov av rådgivare som enbart är inriktade på b2b-kunder. Under tiden på Dagens Industri, i möten med företag, har jag funderat på varför ingen mediebyrå tagit den positionen. Det sker stora strukturella förändringar och den digitala utvecklingen har inneburit ett förändrat beteende i b2b-gruppen, säger Erik Lennmark till Dagens Media och fortsätter:

– Tanken har funnits ett tag hos mig och sen när samma tankegångar fanns hos Scream beslutade vi oss att tillsammans starta Scream B2B.

Fokus för Erik Lennmark blir nu att hitta nya kunder till bolaget.

– Vi har några befintliga b2b-kunder på Scream som vi jobbar parallellt med. Den mesta expertisen finns inom Screamgruppen. Scream är en fullservicebyrå men vi kommer också att samarbeta med nätverk utanför Scream, säger han.

Publicerad 2013-11-11 08.42Uppdaterad 2015-12-06 11.58

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: