Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Scream B2B: ”Erbjudandet fungerar”

Publicerad: 17 Juni 2015, 06:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:58

Mediebyrån Screams B2B-byrå har sammanfattat sitt första verksamhetsår.


Ämnen i artikeln:

Scream

Scream B2B startades i slutet av 2013 av Erik Lennmark, tidigare annonsdirektör på DI, och mediebyrån Scream.

– Vi såg att det fanns ett tomrum och ett stort behov av rådgivare som enbart är inriktade på b2b-kunder. Under tiden på Dagens Industri, i möten med företag, har jag funderat på varför ingen mediebyrå tagit den positionen, sade Erik Lennmark till Dagens Media.

Scream B2B har nu lämnat in bokslutet för första verksamhetsåret. I det framgår att byrån omsatte 12 miljoner kronor och gjorde en förlust efter finansiella poster på 0,6 miljoner.

I bokslutet skriver byrån att arbetet har varit inriktat på försäljning samt på att etablera verksamheten på marknaden.

”Vi vann kunder som MTR Express, LRF Konsult och Visita vilket betyder att erbjudandet fungerar och borgar för fortsatt god försäljning. År 2015 innebär fortsatt hög, aktiv försäljning parallellt med utveckling av de vunna kunduppdragen”, skriver Scream B2B.

Scream äger 51 procent av Scream B2B.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Scream

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev