Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Scouterna väljer Garbergs

Publicerad: 22 Maj 2015, 04:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:00

Lagom till skolstarten i höst ska Garbergs locka fler barn och ungdomar till Scouterna.


Ämnen i artikeln:

Garbergs

Idag har Scouterna, enligt sin sajt, över 70 000 medlemmar i Sverige. För att få in ännu fler barn- och ungdomar till verksamheten tar de hjälp av reklambyrån Garbergs.

– Det känns superroligt. Scouterna har ett väldigt bra erbjudande och är en organisation som står för många bra värderingar. De jobbar exempelvis med mångfald, med att få ut barn i naturen och för att göra barn redo för vuxenlivet. Som kreatör hoppas man såklart på att göra något bra för dem, säger Rebecka Osvald, copywriter på Garbergs, till Dagens Media.

Det första steget i samarbetet är en rekryteringskampanj som ska sjösättas i samband med skolstarten i september.

– Kampanjens utformning eller i vilka kanaler vi kommer synas i är för tidigt att säga eftersom vi just inlett samarbetet med Garbergs. Men det handlar om att nå ut med vårt varumärkeslöfte; äventyr och kompisar, säger Caroline Thunved, kommunikationschef på Scouterna, i ett pressmeddelande.

Andra av Garbergs kunder är Bris, Björn Borg och Barncancerfonden.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev