Scouterna väljer Garbergs

Lagom till skolstarten i höst ska Garbergs locka fler barn och ungdomar till Scouterna.

Idag har Scouterna, enligt sin sajt, över 70 000 medlemmar i Sverige. För att få in ännu fler barn- och ungdomar till verksamheten tar de hjälp av reklambyrån Garbergs.

– Det känns superroligt. Scouterna har ett väldigt bra erbjudande och är en organisation som står för många bra värderingar. De jobbar exempelvis med mångfald, med att få ut barn i naturen och för att göra barn redo för vuxenlivet. Som kreatör hoppas man såklart på att göra något bra för dem, säger Rebecka Osvald, copywriter på Garbergs, till Dagens Media.

Det första steget i samarbetet är en rekryteringskampanj som ska sjösättas i samband med skolstarten i september.

– Kampanjens utformning eller i vilka kanaler vi kommer synas i är för tidigt att säga eftersom vi just inlett samarbetet med Garbergs. Men det handlar om att nå ut med vårt varumärkeslöfte; äventyr och kompisar, säger Caroline Thunved, kommunikationschef på Scouterna, i ett pressmeddelande.

Andra av Garbergs kunder är Bris, Björn Borg och Barncancerfonden.

Publicerad 2015-05-22 04.30Uppdaterad 2015-12-06 12.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: