Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Scholz & Friends vänder till vinst

Reklambyrån Scholz & Friends lyckades vända 2009 års förlust till en mindre vinst förra året. Det visar byråns färska bokslut.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 07 Juli 2011, 04:22
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:05

Ämnen i artikeln:

Scholz Friends

Rörelseresultatet vändes från en förlust på drygt 861 000 kronor till en vinst på 447 000 kronor.

Byråintäkten minskade dock med 20 procent, jämfört med 2009, och slutade på 12 miljoner kronor.

Omsättningen minskade från 51,5 miljoner kronor till 42,6 miljoner kronor.

Enligt bokslutet var ”2010 ett tufft ekonomiskt år, men som ändå andades en större tillförsikt än 2009. […] Existerande kunder har visat en ökad investeringsvilja och bolaget har blivit inbjudna till ett stort antal pitcher och vunnit ett antal nya stora konton. Dessa konton kommer att generera fina nya intäkter under det kommande året 2011”.

Scholz & Friends fick under förra året in bland andra Husqvarna som ny kund.

Ämnen i artikeln:

Scholz Friends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.