Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 22 Augusti 2012, 14:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13
Reklambyrån Scholz & Friends tappade intäkter förra året, men redovisar en blygsam vinst för andra året i rad. Nu är siktet inställt på att växa.
Från 42,3 miljoner kronor i omsättning till 29,3 miljoner, och en byråintäkt som backar från 15,8 till 15,1 miljoner kronor. Det är resultatet när Scholz & Friends stänger bokslutet för 2011.
Siffrorna är resultatet av flera års kräftgång med 2009 års förlust på över 1 miljon kronor som det absoluta bottennappet.
Intäktstappet till trots – under 2010 lyckades Scholz & Friends göra en mindre vinst och den trenden fortsatte under 2011.
Totalt gjorde Scholz & Friends ett rörelseresultat på 662 239 kronor. En liten försämring jämfört med 2010.
Under 2011 har medelantalet anställda på Scholz & Friends minskat från 18 till 12.
"Fokus har legat på lönsamhet framför tillväxt och nu börjar arbetet med att bygga tillväxt framöver. Bolaget är nu stabilt och har en plattform att växa kraftigt utifrån", skriver Scholz & Friends i bokslutet.
I maj i år blev Magnus Widgren ny vd på Scholz & Friends.
Dante Thomsen