tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Scholz & Friends får in Handelskammaren

Publicerad: 1 februari 2012, 09:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34

Reklambyrån Scholz & Friends vinner reklamuppdraget för Stockholms Handelskammare.

Ämnen i artikeln:

Scholz Friends

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Igår stod det klart att Stockholms Handelskammare valt OTW till att utveckla och producera Handelskammartidningen.

Reklamuppdraget går till Scholz & Friends. Byrån ska se över varumärket och all kommunikation, vilket ska resultera i en ny varumärkesplattform, ett nytt reklamkoncept och kommunikationsstrategi.

– Till att börja med ska vi bygga om deras sajt för att skapa mer interaktion mellan medlemmarna och Handelskammaren, parallellt med att vi ser över kommunikationen. Som intresseorganisation är man ju beroende av dialog och då gäller det att tydliggöra vad man arbetar med, säger Johan Welander, projektledare på Scholz & Friends.

Målet är att göra Stockholms Handelskammare mer synlig i det offentliga rummet.

– Det här är ett stort uppdrag för oss, och framför allt väldigt kul. Det handlar om en region som vi själv bor och lever i, och det finns en utmaning med att jobba med en intresseorganisation. Rent kommunikativt är det enklare om man har en konkret produkt, men nu handlar det om intressefrågor och opinion, vilket är intressant ur ett strategiskt perspektiv.

Någon gång under våren ska den nya sajten lanseras.

Arbetsgrupp på Scholz & Friends

Johan Welander, projektledare

Edwin von Werder, copywriter

Richard Westerståhl, ad

Filip Hammarnäs, digital strateg

Gabriella Wollo, produktionsledare

Per Roosvall, affärsstrateg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev