Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Schibsted slipar på varumärket med Berntzon Bylund

Publicerad: 14 januari 2014, 07:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

Schibsted-koncernen sjösätter ett internationellt varumärkesarbete, ihop med byrån Berntzon Bylund.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Den som håller i arbetet är SvD:s förra chefredaktör Lena K Samuelsson, som i slutet av förra året tillträdde tjänsten som ansvarig för Schibsteds strategiska kommunikation.

Hon ska bland annat ta fram en ny kommunikationsplattform ihop med Berntzon Bylund. Målet är att förtydliga bilden av Schibsted och sätta fokus på "den digitala framgångsresan".

– Mitt jobb är att berätta om allt bra som görs i vår koncern, summan av alla starka bolag och kompetenta, spännande människor. För att göra det på ett kraftfullt sätt behöver vi ta fram en ordentlig plattform för kommunikationen, säger Lena K Samuelsson i ett pressmeddelande.

Schibstedkoncernen är verksam i 29 länder och har drygt 7 800 medarbetare.

– Vi står mitt i en digital transformation som påverkar allt vad vi gör, hur vi tänker och agerar. Schibsted är en drivande kraft i den förändringen, säger Lena K Samuelsson.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev