Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

SBS Discovery Radio väljer The Amazing Society

Publicerad: 25 Mars 2015, 09:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Facebooktävlingar och bättre arbete med sociala medier ska locka lyssnare till radiokanalen och göra lyssnandet mer intressant.


Ämnen i artikeln:

SBS Discovery

Den sociala mediebyrån The Amazing Society har blivit anlitade av SBS Discovery Radio för att se över bolagets närvaro i sociala medier.

– Vi ska börja i den strategiska änden. De har ju en himla massa radiostationer och många av deras program har en närvaro på sociala medier. Det handlar om att nyttja den närvaron på bästa sätt, säger Tobias Franzén, vd på The Amazing Society, till Dagens Media och fortsätter:

– Dels för att få lyssnarna att öka, men också för att de sociala kanalerna ska göra radiolyssnandet mer intressant och givande.

Enligt Tobias Franzén är det ännu inte helt klart hur det ska gå till. Mycket av byråns arbete kommer att gå ut på att kartlägga och definiera hur SBS Discovery Radios närvaro ska öka.

– Det är lite tidigt att säga exakt hur vi ska göra, men ett exempel kan vara att hitta bättre sätt att arbeta med att det som händer i radion kopplas samman med det som kan hända på Facebook, genom exempelvis tävlingar, säger han.

Sedan tidigare arbetar The Amazing Society med resebolaget Resia Travel Group.

– Vi arbetar på ett liknande sätt med dem. Under vintern har vi inlett ett strategiskt arbete med dem som handlar om att utveckla hur Resia använder sociala kanaler för att stödja deras affär.

Maja Thomhave är digital kommunikationschef på SBS Discovery Radio.

– The Amazing Society har via goda referenser där de mycket tydligt kunnat uppvisa mätbara resultat, visat att de är rätt partner för oss. De har en unik egenskap där vi tydligt ser att de kan stärka vår närvaro och vårt erbjudande i sociala medier, säger hon i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SBS Discovery

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.